مشاوره اضطراب

آيدانيتو فضاي هوشمند مشاوره تحصيلي و خانواده

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مشاوره اضطراب

۸ بازديد

مشاوره اضطراب چيست

شركت در جلسات مشاوره اضطراب براي چه افرادي ضروري است؟ شايد براي شما هم جالب باشد كه بدانيد طبق آخرين تحقيقات انجام شده، از هر 4 نفر ايراني 1 نفر دچار اختلالات رواني است كه مهم ترين آن ها استرس و اضطراب است. به ويژه با شرايط كنوني كشور، قشر جوان جامعه بيشتر در معرض استرس و اضطراب هستند.
منشا بسياري از بيماري هاي رواني، استرس هاي كنترل نشده افراد است كه مي توان با شركت در جلسات مشاوره استرس و اضطراب به درمان آن ها كمك كرد. بنابراين اگر شما، اطرافيان يا دوستانتان علائمي داريد كه نشان از وجود اين اختلال مي باشد، بهتر است هرچه سريع تر براي مراجعه به يك درمانگر، اقدام كنيد.
همچنين اگر فكر مي كنيد نشانه هايي از اين بيماري در شما يا اطرافيانتان وجود دارد، اما امكان مراجعه حضوري به كلينيك ها، مراكز درماني و يا مطب مشاور را نداريد، مي توانيد از خدمات مشاوره تلفني آزمايش آنلاين استفاده نماييد.
قبل از اينكه به علائم و راه هاي درمان استرس بپردازيم، توضيح مختصري درباره اين اختلال مي دهيم كه استرس چيست و چرا درمان آن اهميت دارد.
عوامل دروني عواملي هستند كه ما براي خود ايجاد مي كنيم، اين عوامل به طوركلي بر اساس شخصيت افراد و نوع زندگي آن ها شكل مي گيرد. ممكن است از كسي به ما منتقل شود و يا به طور مادرزادي روي ما باشد.
استرس مادرزادي از همان دوران تولد تا آخر عمر با برخي انسان هاست كه اگر نتوانند آن را كنترل كنند باعث ايجاد مشكلاتي در زندگي مي شود. به ياد داشته باشيد اين نوع استرس ممكن است نسل به نسل ادامه داشته باشد؛ بنابراين براي كنترل اين مشكل در نسل هاي بعدي، بايد با يك مشاور يا روانشناس صحبت كرده و براي درمان آن اقدام نماييد.
كنترل اين نوع استرس بسيار سخت است و در بيشتر مواقع باعث ايجاد بيماري هاي گوارشي و قلبي در افراد مي شود. اين اشخاص مي توانند با مراجعه به پزشك متخصص و تجويز دارو اين حس را در خود كنترل كنند. براي تشخيص اين نوع استرس در فرزندان خود حتماً از يك فرد متخصص مشاوره روانشناسي كودك بگيريد.

مشاوره اضطراب تلفني

همه افراد در زندگي خود با موقعيت‌هاي استرس زاي بسياري مواجه مي‌شوند، شرايطي كه ممكن است براي ديگران عادي به نظر بيايد اما ممكن است براي شما استرس زيادي به همراه داشته باشد. برخي از افراد براي اتفاقات بسيار كوچك زندگي نيز دچار استرس مي‌شوند و از فكر كردن به آن وحشت دارند. اين اتفاق‌ها ممكن است اتفاقات روزمره زندگي باشند. به عنوان مثال رانندگي كردن در ترافيك، ترس از تصادف و مشكلات ناشي از آن مي‌توانيد يكي از استرس‌هاي زندگي شما نيز باشد.
برخي از افراد استرس از دست دادن عزيزانشان را دارند بدون اينكه هيچ تهديدي براي آنها وجود داشته باشد يا بيمار باشند. ترس از بارداري و سقط جنين، ترس از ازدواج و آغاز زندگي مشترك، استرس بيمار شدن و كمبود پول يا وقت نيز از ديگر استرس‌هايي است كه بسياري از افراد در طول روز با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند و ممكن است موجب سلب آرامش آنها شود. اگر شما نيز به صورت مداوم در مورد مساله‌اي دچار استرس مي‌شويد و نمي‌توانيد ذهن خود را براي كار و درس متمركز نمائيد بهتر است از مشاوره استرس تلفني استفاده نمائيد و راهكارهاي مناسب براي مديريت و كنترل آن را بياموزيد.
گاهي ممكن است در زندگي روزمره خود با عواملي روبرو شويم كه باعث ايجاد استرس در ما خواهد شد. برخي از اين موارد به شرح زير است:
مسائل جسماني، سلامتي و بيماري هايي كه به آن مبتلا هستيم يا ممكن هست با آن روبه رو شويم. از اين نوع نگراني و استرس مي توان به ويروس كرونا اشاره كرد كه باعث ايجاد ترس و استرس ميان مردم شد.
مشكلات زياد، كار، مسئوليت و كمبود وقت در بعضي مواقع باعث ايجاد استرس موقت مي شود.
مسائل شخصي مانند ترس از تنهايي، تاريكي و… كه استرس و اضطراب را در افراد ايجاد مي كند.
موقعيت هاي محيطي نامناسب مانند جنايت در يك محله، سرقت در همسايگي فرد و… نيز يكي از مواردي است كه در فرد باعث ايجاد استرس و اضطراب مي شود.
مسائل مالي، اقتصادي و كمبود درآمدها نيز باعث مي شود افراد درباره آينده خود استرس هايي داشته باشند كه كنترل آن بسيار دشوار است.
مشكلات شغلي و مسائلي مربوط به محيط كار، مثل رفتار نامناسي همكاران، كارفرما و… نيز استرس و اضطراب هايي را در پي خواهد داشت.
گرفتاري هايي مانند بازنشستگي و تغيير قيمت ها كه موجب استرس در بلند مدت مي شود از ديگر مواردي است كه به شرايط جامعه بستگي دارد.
تا اين جاي كار توانستيم بفهميم استرس چگونه درون ما ايجاد مي شود اما مهم تر از آن مشاوره استرس است. در ابتدا راهكارهاي ساده اي را عنوان خواهيم كرد كه به كنترل و كاهش استرس كمك مي‌كنند. اين موارد تأثير خوبي دارند اما درمان استرس نيستند. با مشاوره استرس توسط تراپيست متخصص و با تجربه مي توانيد به صورت قطعي اين اختلال را درمان كنيد.

کلردیازپوکساید 5 یک داروی ضداضطراب از گروه بنزودیازپین است که معمولاً به نام تجاری "کلونازپام" شناخته می‌شود. این دارو از طریق افزایش اثرات یک نوروترانسمیتر گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز عمل می‌کند. افزایش فعالیت GABA باعث کاهش فعالیت عصبی می‌شود و در نتیجه، اثرات ضداضطراب، آرام‌بخش و مسکن دارو ایجاد می‌شود.

 

هر چند که کلردیازپوکساید 5 می‌تواند به عنوان یک درمان موثر برای اختلالات اضطرابی مانند اختلال اضطراب عمومی (GAD) و اختلال وسواسی-اجباری (OCD) باشد، اما باید توجه داشت که استفاده از این دارو نیز ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. از عوارض قرص کلردیازپوکساید 5 می‌تواند به افزایش خوابآلودگی، گیجی، خستگی و حتی مشکلات حافظه اشاره کرد. همچنین، مصرف بلند مدت این دارو ممکن است به اعتیاد منجر شود و قطع ناگهانی آن ممکن است عوارض ویژه از جمله افزایش فعالیت عصبی و تشنج را به همراه داشته باشد. بنابراین، استفاده از این دارو باید تحت نظر پزشک و با رعایت دقیق دستورات و نکات توصیه شده صورت گیرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.