افسردگي در زنان

آيدانيتو فضاي هوشمند مشاوره تحصيلي و خانواده

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

افسردگي در زنان

۵ بازديد

افسردگي در زنان چيست

زنان نقش‌هاي زيادي در زندگي دارند، آنها ممكن است مادر، همسر، كارمند، دوست، مراقب و غيره باشند. پيچيدگي همه اين نقش‌ها مي‌تواند باعث فراز و نشيب‌هاي زيادي در طول زندگي زنان شود. برخي از اين تغييرات خلقي ممكن است به دليل رويدادهاي زندگي باشند (مانند مشاجره با همسر) يا به دليل هورمون‌ها باشند (مانند بارداري، چرخه قاعدگي) كه در نهايت ممكن است منجر به  افسردگي در زنان  شوند.
پس اگر از افسردگي رنج مي‌بريد، اين احساس  ممكن است پس از چند روز از بين نرود. اين مشكل شايد در فعاليت‌ها و روابط روزمره زندگي‌تان اختلال ايجاد كند. افسردگي مي‌تواند يك چرخه ناتوان كننده باشد و ممكن است به دلايل مختلفي رخ دهد. علائم مي‌توانند هفته‌ها، ماه‌ها يا سال‌ها طول بكشند و مي‌توانند متناوب يا يكباره اتفاق بيفتند. احتمال ابتلاي زنان به افسردگي تقريباً دو برابر بيشتر از مردان است و در زنان علل متفاوتي نسبت به مردان دارد. در اين بررسي به طور كامل در مورد علت و درمان افسردگي در زنان صحبت مي‌كنيم.
اگر از افسردگي رنج مي كشيد و به دنبال راهي موثر براي خلاص شدن از اين وضعيت هستيد، خدمات «مشاوره روانشناسي تلفني» آزمايش آنلاين بهترين راهكار براي شماست. فقط كافي است در منزل خود بنشينيد و با تماس تلفني، برنامه درماني كاربردي دريافت كنيد. حتي اگر يكي از اعضاي خانواده يا آشنايان شما دچار افسردگي است، مشاوره روانشناسي آنلاين مي‌تواند به شما در رفع مشكلات فردي كه دوستش داريد، كمك زيادي كند. از مزاياي مشاوره پزشكي تلفني مي‌توان به كسب راحتي بيشتر، صرف هزينه كمتر، دريافت پاسخ‌هاي جامع توسط متخصصين مجرب و صرفه جويي در زمان و دوري از ترافيك جاده اشاره كرد.

علت افسردگي در زنان

برخي از تركيبات ژنتيكي بيشتر مستعد افسردگي هستند، در حالي كه برخي از تركيبات ژنتيكي در برابر آن مقاوم‌تر مي‌باشند. اگرچه تصور مي‌شود كه عوامل محيطي با استعدادهاي ژنتيكي در تعامل هستند. يعني فقط به اين دليل كه ممكن است به دليل ژن‌هاي خود بيشتر در معرض افسردگي باشيد، روابط خانوادگي و اجتماعي سالم مي‌توانند تاب آوري را افزايش دهند.
ساير عوامل بيولوژيكي و هورموني نيز احتمال ابتلا به افسردگي در زنان را افزايش مي‌دهند. مسائل مربوط به بارداري، باروري، پيش از يائسگي، يائسگي و چرخه‌هاي قاعدگي، عوامل خطر ابتلا به افسردگي را در زنان افزايش مي‌دهند. بيشتر اين موارد به دليل عدم تعادل هورموني و نوسانات سريع هورمون‌هاي توليد مثل هستند. مشكلات مربوط به سلامتي، به ‌ويژه بيماري‌هاي مزمن يا ناتواني مي‌توانند باعث افسردگي در زنان شوند.
بسياري از اختلالات هورموني را مي‌توان با «آزمايش هورموني زنان» تشخيص داد.
زنان بيشتر از مردان در معرض علل رواني افسردگي هستند. به دليل احساساتي بودن، زنان بيشتر احتمال دارد كه افكار منفي را در طول دوره‌هاي افسردگي تكرار كنند. در حالي كه گريه كردن، صحبت كردن با دوستان و تكرار اينكه چرا در حالت افسردگي هستيد يك واكنش طبيعي است، تحقيقات نشان داده‌اند كه نشخوار فكري در مورد افسردگي مي‌تواند باعث طولاني‌تر شدن آن و حتي بدتر شدنش شود.
در مقابل، مردان تمايل دارند خود را از حالت افسردگيشان منحرف كنند كه اين مورد طول مدت علائم آنها را كاهش مي‌دهد. عوامل روان ‌شناختي ديگري كه بر زنان بيش از مردان تأثير مي‌گذارند، تنفر از شكل ظاهر و افسردگي ناشي از استرس است. زنان بيشتر از مردان مستعد استرس هستند زيرا افزايش سطح پروژسترون از كاهش سطح هورمون‌هاي استرس جلوگيري مي‌كند. مسائل مربوط به چهره و بدن معمولاً از نوجواني شروع مي‌شوند و به نظر مي‌رسد با شروع بلوغ در زنان مرتبط باشند.
براي راحتي و صرفه جويي در هزينه هاي خود مي‌توانيد از خدمات «مشاوره روانشناسي آنلاين و تلفني» آزمايش آنلاين بهره مند شويد.
پس از بحث در مورد خلق و خوي و روشي كه بر زندگي شما تاثير مي‌گذارد، پزشك ممكن است از شما سوالاتي بپرسد كه به طور خاص براي غربالگري افسردگي استفاده مي‌شود. مهم است كه به خاطر داشته باشيد كه فهرست‌ها و پرسشنامه‌هايي كه پزشك ممكن است از آنها استفاده كند تنها بخشي از فرآيند پزشكي تشخيص افسردگي است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.